Köpvillkor

Köpvillkor rörande HALTEA AB (Onewayticket.se)

Register

  • Inledning
  • Garanti
  • Levererad vara
  • Inställt evenemang
  • Ångerrätt
  • Avbokningsskydd
  • Betalning
  • Integritetspolicy
  • Bolagsinformation

 

 

Inledning

Ingen order kan genomföras utan att kunden intygar att denne läst och godkänt köpvillkoren. Detta genom att klicka i en obligatorisk ruta med samma namn.

Beställningen anses som klar i och med att dessa köpvillkor godkänns och kunden klickar på placera order. Efter att ha gjort detta nås du av en bekräftelsesida, här bekräftas bokningen, du tilldelas ett ordernummer och en bekräftelse skickas till den mail som angivits. Nås du inte av bekräftelsesidan eller är osäker på om bokningen gått igenom, kontakta oss på kontakt@onewayticket.se för att få detta bekräftat.

Det är kundens ansvar att i samband med köp lämna korrekta och aktuella uppgifter om leveransadress, e-postadress och mobiltelefonnummer. Detta såväl med att kontrollera att önskat evenemang, datum, platstyp och antal biljetter överensstämmer med beställning. Onewayticket.se åtar sig rätten att utan vidare underrättelse makulera beställning som inte levererats på grund av att kund inte lämnat fullständiga eller korrekta uppgifter om sig själv.

Onewayticket.se ersätter eller ansvarar inte för skada som uppstår på grund av driftstörning, försening, avbrott eller annan teknisk omständighet som omöjliggör eller försvårar kundens utnyttjande av tjänsten.

Onewayticket.se är en oberoende biljettagentur som säljer biljetter i andra hand och ansvarar inte för evenemangets innehåll, kvalitet eller genomförande. Vi rekommenderar att priser och tillgänglighet av biljetter jämförs hos arrangör och förstahandsombud.

De parter som ingår i detta avtal är kund som lägger beställningen och Onewayticket.se. För att ingå avtal med Onewayticket.se så behöver man vara 18 år fyllda.

 

Garanti

Onewayticket.se har äkthetsgaranti på samtliga biljetter som sålts via hemsidan. För att garantin skall träda i kraft krävs att biljetterna köpts direkt via Onewayticket.se och att den medtagits till evenemanget. Vid nekat inträde, meddela kontakt@onewayticket.se med kontaktuppgifter från personal vid insläppet. Namn och mailadress/ telefonnummer behövs för verifikation. Kan det bekräftas att biljetterna inte använts och att kund blivit nekad på grund av falsk, makulerad eller tidigare använd biljett så erhålls full återbetalning. För att äkthetsgarantin skall gälla måste kontakt med Onewayticket.se ske inom 2 månader från evenemangets start.

Vi rekommenderar att biljetterna skrivs ut till dagen för evenemanget. Detta underlättar för personal på plats och är generellt säkrare än att visa dem t.ex. i mobilen då tekniska problem förekommer. Vid behov kan Onewayticket.se skicka biljetterna utskrivna med post på förfrågan av kund. Vid evenemangets start krävs att biljetterna kan visas. Endast referensnummer, ordernummer eller bokningsbekräftelse beviljar ej inträde till evenemanget.

 

Levererad vara

Leverans sker vanligtvis inom 48 timmar via e-post. Rekommenderat brev eller ordinarie post förekommer i vissa fall på förfrågan av kund. Onewayticket.se levererar endast till e-post eller kundens folkbokförda adress. Alternativa adresser såsom Förmedlingstjänst Skatteverket eller Poste Restante accepteras inte utan kontakt och ömsesidig överenskommelse skriftligen. Biljetterna säljs via Onewayticket.se i andrahand, tryckt information på biljetten är mellan första kund och förstahandsombudet. Biljetterna är inte personliga och informationen påverkar inte dess giltighet. Vid beställning tilldelas kunden ett ordernummer som gäller vid kontakt med Onewayticket.se.

Onewayticket.se ansvarar inte för förlorad eller borttappad biljett. Skulle kund förlora eller tappa bort biljetten så kan de levereras på nytt. För att möjliggöra detta krävs att kontakt tas inom skälig tid.

Vid bokning väljer kund vart de vill sitta genom ett kategorisystem. De kategorier som finns är vanligtvis sittplatsbra sittplats och bästa sittplats och detta är baserat på arenan/ lokalens ordinarie-, bra- och bästa sittplatser. Kunden placeras på de bästa platserna tillgängliga inom vald kategori/ sektion, dvs. så nära scen och mitten som möjligt. Oftast finns förklaring om vilka platser de olika kategorierna avser för varje evenemang under detaljer längst ned på sidan.

Onewayticket.se garanterar upp till tre platser i rad, är sällskapet större kan det delas upp i grupper, dock aldrig så att någon hamnar ensam. Undantag till ovanstående finns och kategorin är då markerat singelplatser eller singelbiljetter. Detta innebär att platserna inte är jämte varandra.

Onewayticket.se rekommenderar att inga tillhörande aktiviteter, ex. boende eller resa bokas förrän biljetterna mottagits och kontrollerats då dessa inte ersätts av Onewayticket.se.

 

Inställt evenemang

Det är kundens ansvar att kontrollera om evenemanget blivit inställt eller flyttat. Onewayticket.se informerar vanligtvis de kunder som berörs vid ett sådant tillfälle.

Onewayticket.se ersätter inte eventuellt tillkommande kostnader, t.ex. resa eller boende i samband med evenemanget.

Vid ett inställt evenemang då kund har rätt till återbetalning erhåller kund face-value beloppet, förstahandombudets pris, av biljetterna. Kvarstående summa utgör service- och administrationsavgift samt marknadsföringskostnader som förloras vid biljett som inte utnyttjas.

 

Ångerrätt

Beställd biljett återlöses eller bytes ej. Oavsett om kund valt att betala direkt via bank eller faktura så anses köpet klart efter att ordern placerats.

Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte på biljettköp som är bindande oavsett biljettyp. Ångerrätt finns inte på evenemangsbiljetter i Sverige och samtliga beställningar gjorda på Onewayticket.se är bindande.

Undantaget till detta är om kund till sin bokning lägger till vårt avbeställningsskydd, läs mer om detta under rubriken med samma namn.

 

Avbeställningsskydd

Skulle något oförutsägbart hända inför evenemanget ni bokat så kan det vara tryggt att ha vårt avbokningsskydd. Detta är en frivillig tjänst som kan läggas till i din beställning.

  • Gäller vid fysiskt försvårande omständighet ex. sjukdom, olycks- eller dödsfall för kund eller nära anhörig som inträffat efter bokningen skett. En nära anhörig är make/maka, barn, syskon eller förälder. Läkarintyg skall finnas. Husdjur eller sällskapsdjur räknas inte som anhörig.
  • Avbokning skall ske senast 30 dagar innan evenemanget äger rum.

Detta görs via mail till kontakt@onewayticket.se.

  • Avbokningsskydd måste köpas till på alla biljetter.
  • Avbokningsskydd kan inte köpas till i efterhand.
  • Kostnaden för avbokningsskydd och serviceavgift betalas ej tillbaka.

 

Betalning

Alla betalsätt förmedlas av Payer Financial Services AB som är en registrerad betaltjänstleverantör under Finansinspektionens tillsyn och är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard.
Payer Checkout är den kompletta, säkra och goda betallösningen. Kunden får alltid välja betalsätt innan köpet slutförs och valfriheten maximeras.
I Payer Checkout finns betalsätten kort, faktura, direkt- eller delbetalning. All betalning sker i svenska kronor (Kr). Läs mer om Payer Checkout på payer.seVi accepterar kortbetalning med VISA och Mastercard, vid kortbetalning dras pengarna direkt från kontot.

Bambora

 

Kortbetalning

Våra kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner PayerFinancial Services AB för att garantera snabb och säker betalning. Payer är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard för att tillhandahålla korttransaktioner över Internet. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster, där inga uppgifter är tillgängliga för butiken. Ingen avgift för kortbetalning tillkommer. Vi accepterar kortbetalning med VISA och Mastercard, vid kortbetalning dras pengarna direkt från kontot.

 

 

Direktbanksbetalning

När du väljer att betala via betalsättet direktbanksbetalning loggar du in via din bank och betalningen blir genomförd direkt med hjälp av PayerFinancial Services AB som samarbetar med banken. Du kan välja att betala hela ordervärdet genom direktbetalning om du är internetkund hos Handelsbanken och Swedbank. En direktbetalning bokförs omgående hos oss. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster

 

Faktura privatperson

När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller 14 dagar efter köpet. Fakturan sänds via e-post. En aviavgift på 13 svenska kronor tillkommer.

Du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen.

 

För att se fullständiga villkor för PayerFinancial Services AB faktura via CollectorBank, se länkarna nedan:

 

Allmänna villkor för faktura och kontokredit

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

 

Fakturaföretag

När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Fakturan förfaller 30 dagar efter köpet. Fakturan sänds via e-post. En aviavgift på 13 svenska Kr tillkommer.

För att se fullständiga villkor förPayerFinancial Services AB faktura via CollectorBank, se länken nedan:

 

Allmänna villkor för faktura och kontokredit

 

Delbetalning

När du väljer betalsättet delbetalning så kan du via PayerFinancial Services AB och CollectorBank AB dela upp betalningen på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer typ av delbetalning, där du kan se det totala beloppet per månad. För att följa din delbetalningskampanj så behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas med brev i mitten på varje månad. Aviavgift på 29 svenska Kr tillkommer.

Här kan du se dina kostnader för delbetalning beroende på vilken avbetalningsplan du väljer. Innan du godkänner ditt köp i Payers dialog så kan du välja antal månader och se vilket belopp du totalt kommer att betala varje månad.

Uppläggningsavgift (engångsavgift)

Månadsvis avi-avgift

Årsränta (%)

Upp till 3 månader

95 svenska Kr

29 svenska Kr

0%

Upp till 6 månader

195 svenska Kr

29 svenska Kr

0 %

Upp till 12 månader

295 svenska Kr

29 svenska Kr

0%

Upp till 24 månader

295 svenska Kr 

29 svenska Kr

9,95%

Upp till 36 månader

295 svenska Kr

29 svenska Kr

9,95%

 

Minsta orderbelopp för att kunna delbetala är 1000 svenska Kr, maxbeloppet är 50.000 svenska Kr. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen. 

En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för PayerFinancial Services AB’s delbetalning via CollectorBank AB se länkarna nedan:

 

Allmänna villkor för kontokredit

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation 

 

Integritetspolicy

Läs om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

 

Bolagsinformation

HALTEA AB

559155-3283

Brännkyrkagatan 14A

118 20 Stockholm

Tel: 08- 411 16 00  (10.00 - 12.00)